Brocap en MAMU-architecten dienden eind maart de omgevingsvergunning in voor de KMO-zone binnen RUP Klein Dorlick. Het gaat over de zone onder de spoorweg tussen de Maastrichtersteenweg en de Diepenbekerweg in Hasselt.
Doorgaans zijn KMO-zones niet de core business van Brocap. De “Brocap-meerwaarde” situeert zich bij dit project echter enkele jaren terug.
De zone tussen de Maastrichtersteenweg en de Diepenbekerweg bestond uit versplinterde stukken grond waar geen eenduidige of logische bestemming voor was. De ruimte werd onderbenut en de bestaande ruimtelijke ordening werd in vraag gesteld. Bovendien was de ontsluiting van deze zone bijzonder moeilijk. Moeilijk zegt u? Dan lijkt het de perfecte uitdaging voor Brocap.
Brocap bracht stakeholders samen en kwam in samenwerking met PLAN+ tot een logisch geheel. Zo was de aanvraag voor RUP Klein Dorlick begin 2017 een feit. Ze werd goedgekeurd in april van dat jaar.
Het Ruimtelijk UitvoeringsPlan beschrijft de inrichting van de woonzone die overgaat in huisnijverheid. Zo gaat de overgang naar KMO-zone met beperkte toonzaal gemoedelijk over.
Huisnijverheid is het stokpaardje van Brocap. Hiermee wil de herontwikkelaar de ruimte maximaal benutten, mobiliteit functioneel organiseren en duurzame oplossingen bieden voor de inrichting van wonen en werken.
De zones boven de spoorweg heeft Brocap ondertussen doorgezet. De woonzone is momenteel in volle verkoop. Voor het stuk onder de spoorweg, bestemd voor KMO-loodsen met beperkte showroom, is de omgevingsvergunning net ingediend.
Recente reacties